Charles Handy, "The Age of Paradox" ("Paradoks Çağı") adlı kitabının ön sözünde çok çarpıcı bir belirleme yapar.
Judith Shea tarafından yapılan ve açık havada sergilenen bir heykel Handy'yi derinden etkilemiştir. "Without Words" ("Sözsüz") adlı, üç parçadan oluşan bu heykel sergisinin en baskın parçası bronzdan yapılma bir yağmurluktur: Dikeydir, elleri ceplerinde ama boştur, içinde kimsecikler yoktur.
"Benim için bu boş yağmurluk en ağır ve ısrarcı paradoksumuzun simgesidir," der Handy. "Bizler boş yağmurluklar, bir maaş bordrosundaki isimsiz toplamlar, verili rollerin üstlenicileri, ekonominin ya da sosyolojinin ham maddeleri, bir hükümet raporundaki sayısal veriler olmaya yazgılı değiliz. Bedeli buysa ekonomik gelişme içi boş bir vaatten ibaret," diye devam eder.
Handy'ye göre, başka birisinin görkemli makinesinde bir çark dişlisinden daha fazlası olmalıdır yaşam.
Bu irkiltici benzetme bahsini kapatırken çıkış yoluna şöyle işaret eder Charles Handy:
"Baş edilmesi gereken zorlama, bu paradoksun yönetilebilir olduğunu ve her birimizin o boş yağmurluğun içini doldurabileceğimizi kanıtlamaktır."
#akılveyürek #karmaşıklık #paradoks
#complexity #paradox #paradoxicalthinking